Diari
13- CONCLUSIÓ FINAL DEL BLOG
12- COM ENS HAN AVALUAT LA PRÀCTICA 3?
14/04/17
Com a cloenda del nostre blog, volem afegir l'última entrada amb les reflexions que hem tingut al llarg de la seva creació. Primer de tot, volem deixar constància que hem sigut només 2 persones per a dur a terme el blog i això ens ha perjudicat pel fet de la quantitat de tasques a realitzar i a l'hora de planificar i crear activitats, ja que hem optat únicament a dues opinions i no més.
Per una banda, El fet que t'avaluïn els companys és més dur, són més exigents i no entenem per què. Potser es busca més el detall de l'error que l'activitat general. Tot i això, la coavaluació és una bona manera d'aprendre tant quan te la fan com quan la fas. Nosaltres quan féiem les coavaluacions ens adonàvem que sempre hi havia coses que una havia vist i l'altre ni s'hi havia fixat. Això està molt bé per contrastar-ho i per aprofundir i entendre millor allò que estàs llegint.
Per altra banda, les activitats proposades pel docent han estat molt enriquidores i portadores de coneixements. Totes les activitats han tingut els seus defectes i les seves virtuds. La primera activitat, La Cerdanya sobre mapes, ens va agradar dur-la a terme perquè vam aprofundir molt més en el coneixement del mapa d'aquella zona i ho vam fer amb plastilina i d'una manera molt amena. En la segona activitat, De peus a terra i amb dispositius mòbils per a conèixer La Molina, vam aprendre molt de la geolocalització i a utilitzar programes comuns i a l'abast de tothom com el Google Earth o l'Eduloc, a més de fer la ruta personalment per La Molina. Per últim, l'activitat del problema social rellevant, anomenada La rendibilitat de l'estació de La Molina, un nou debat ha estat la que més aprenentatges ens ha portat, ja que vam fer una cerca exhaustiva i vam utilitzar molts mètodes: Internet, tríptics, entrevistes, vídeos, etc. a més, vam comptar amb l'ajuda d'unes nenes voluntàries de 4t de Primària per fer una dramatització, i tot i que el resultat d'aquesta és molt curtet, va costar molt que les alumnes sabessin què havien de dir i es deixessin anar.
Com a cloenda del nostre blog, volem afegir l'última entrada amb les reflexions que hem tingut al llarg de la seva creació. Primer de tot, volem deixar constància que hem sigut només 2 persones per a dur a terme el blog i això ens ha perjudicat pel fet de la quantitat de tasques a realitzar i a l'hora de planificar i crear activitats, ja que hem optat únicament a dues opinions i no més.
Per una banda, El fet que t'avaluïn els companys és més dur, són més exigents i no entenem per què. Potser es busca més el detall de l'error que l'activitat general. Tot i això, la coavaluació és una bona manera d'aprendre tant quan te la fan com quan la fas. Nosaltres quan féiem les coavaluacions ens adonàvem que sempre hi havia coses que una havia vist i l'altre ni s'hi havia fixat. Això està molt bé per contrastar-ho i per aprofundir i entendre millor allò que estàs llegint.
Per altra banda, les activitats proposades pel docent han estat molt enriquidores i portadores de coneixements. Totes les activitats han tingut els seus defectes i les seves virtuds. La primera activitat, La Cerdanya sobre mapes, ens va agradar dur-la a terme perquè vam aprofundir molt més en el coneixement del mapa d'aquella zona i ho vam fer amb plastilina i d'una manera molt amena. En la segona activitat, De peus a terra i amb dispositius mòbils per a conèixer La Molina, vam aprendre molt de la geolocalització i a utilitzar programes comuns i a l'abast de tothom com el Google Earth o l'Eduloc, a més de fer la ruta personalment per La Molina. Per últim, l'activitat del problema social rellevant, anomenada La rendibilitat de l'estació de La Molina, un nou debat ha estat la que més aprenentatges ens ha portat, ja que vam fer una cerca exhaustiva i vam utilitzar molts mètodes: Internet, tríptics, entrevistes, vídeos, etc. a més, vam comptar amb l'ajuda d'unes nenes voluntàries de 4t de Primària per fer una dramatització, i tot i que el resultat d'aquesta és molt curtet, va costar molt que les alumnes sabessin què havien de dir i es deixessin anar.
12- COM ENS HAN AVALUAT LA PRÀCTICA 3?
13/04/17
La pràctica 3 ens va portar moltes hores, molt moviment i molta feina, però estem molt contentes amb el resultat obtingut. Per això esperàvem una bona avaluació per part dels companys i així ha estat. Ens han avaluat els blogs següents: Descobrim Agullana i Castellfollit de la Roca. El primer blog ha afirmat que l'activitat és del tot completa, ja que consta de tots els apartats marcats. Però ha afegit també, que podríem haver adjuntat les possibles respostes que esperem que els infants produeixin. Creiem que aquest és un punt molt subjectiu i que encara que haguéssim escrit les respostes que nosaltres creiem que els infants diran, sempre en sortiran d'altres, i per tant, no creiem que sigui necessari. El que si que estem d'acord és que podríem haver incorporat un petit apartat d'avaluació de la dramatització.
Pel que fa al segon blog, ha comentat que els hi ha agradat molt el fet que anessim a buscar opinions reals i la proposta de portar-hi els alumnes perquè ho facin ells.
Han tingut en compte que només hem estat dues i la dificultat que això us ha comportat tant per fer el vídeo de dramatització com per fer tot el blog, i afirmen que el resultat obtingut ha estat molt bo. També, ens van fer una proposta: "podria haver estat interessant que els personatges de la dramatització representessin les persones a qui havíeu fet les preguntes vosaltres mateixes". Nosaltres vam fer la dramatització segons les idees generals que hi poden haver de la Molina i per fer-se una idea de com seria l'activitat, ara bé, si ho portéssim a terme amb els infants, cada un representaria a persones reals que hagin entrevistat prèviament durant l'activitat. Per acabar ens han deixat anar una idea per incloure-la i fer més duradora la unitat que ens ha agradat molt. Ens han dit: "Podeu aprofitar la xifra de diners que ens val als catalans anualment la Molina i transformar-la en xifres més petites i comparables a coses que siguin més de caire quotidià, per exemple, quants videojocs ens podríem comprar amb 1 milió i mig d'euros."
Per últim, ens agradaria comentar un aspecte que ens va dir també el primer grup que no el vam entendre molt, ja que ens deien que el diari no estava ben configurat i que no van poder comentar el seu comentari d'avaluació en aquest apartat. En cap moment se'ns va posar de tasca a l'aula crear un apartat només per la coavaluació, sinó que se'ns va dir clarament que afegíssim la nostra avaluació tot seguit de la pràctica del blog a avaluar. Tot i això, mai hem tingut cap problema amb cap altre blog i el comentari que ens van posar a l'activitat 3 ja era el de la coavaluació. Per altra banda, ens han dit que féssim un apartat que es digui autoavaluació, però vam parlar amb el professor i ens va dir que els comentaris de les coavaluacions ho féssim dintre del mateix diari.
Pel que fa al segon blog, ha comentat que els hi ha agradat molt el fet que anessim a buscar opinions reals i la proposta de portar-hi els alumnes perquè ho facin ells.
Han tingut en compte que només hem estat dues i la dificultat que això us ha comportat tant per fer el vídeo de dramatització com per fer tot el blog, i afirmen que el resultat obtingut ha estat molt bo. També, ens van fer una proposta: "podria haver estat interessant que els personatges de la dramatització representessin les persones a qui havíeu fet les preguntes vosaltres mateixes". Nosaltres vam fer la dramatització segons les idees generals que hi poden haver de la Molina i per fer-se una idea de com seria l'activitat, ara bé, si ho portéssim a terme amb els infants, cada un representaria a persones reals que hagin entrevistat prèviament durant l'activitat. Per acabar ens han deixat anar una idea per incloure-la i fer més duradora la unitat que ens ha agradat molt. Ens han dit: "Podeu aprofitar la xifra de diners que ens val als catalans anualment la Molina i transformar-la en xifres més petites i comparables a coses que siguin més de caire quotidià, per exemple, quants videojocs ens podríem comprar amb 1 milió i mig d'euros."
Per últim, ens agradaria comentar un aspecte que ens va dir també el primer grup que no el vam entendre molt, ja que ens deien que el diari no estava ben configurat i que no van poder comentar el seu comentari d'avaluació en aquest apartat. En cap moment se'ns va posar de tasca a l'aula crear un apartat només per la coavaluació, sinó que se'ns va dir clarament que afegíssim la nostra avaluació tot seguit de la pràctica del blog a avaluar. Tot i això, mai hem tingut cap problema amb cap altre blog i el comentari que ens van posar a l'activitat 3 ja era el de la coavaluació. Per altra banda, ens han dit que féssim un apartat que es digui autoavaluació, però vam parlar amb el professor i ens va dir que els comentaris de les coavaluacions ho féssim dintre del mateix diari.
11- ENS COAVALUEM
11/04/17
Ara que tots els grups ja tenen la pràctica 3 penjada i feta toca coavaluar-la! En aquest cas hem hagut d'avaluar el blog de Malgrat de Mar i Castelló d'Empúries. Les dues activitats estaven molt ben pensades i encaixaven amb el que s'havia encomanat. Ens han agradat molt i hem disfrutat amb la creativitat dels companys. En els dos casos hem trobat a faltar un vídeo fet pels propis estudiants de la dramatització de l'activitat proposada.
Ara que tots els grups ja tenen la pràctica 3 penjada i feta toca coavaluar-la! En aquest cas hem hagut d'avaluar el blog de Malgrat de Mar i Castelló d'Empúries. Les dues activitats estaven molt ben pensades i encaixaven amb el que s'havia encomanat. Ens han agradat molt i hem disfrutat amb la creativitat dels companys. En els dos casos hem trobat a faltar un vídeo fet pels propis estudiants de la dramatització de l'activitat proposada.
10-
06/04/17
Avui hem fet la pràctica 3. Es tracta d'una proposta pràctica, sobre cercar un problema rellevant i desenvolupar-lo a través d'informació trobada, en forma de dramatització. Cal dir que hem hagut d'entrevistar diferents persones properes a nosaltres que viuen a La Molina a l'estiu i/o a l'hivern per a poder conèixer nous punts de vista i ajudar-nos a crear diferents personatges per a la nostra dramatització del problema social. Ens hem trobat que som només dues i no hem trobat companys disposats a tornar a fer una altra posada en pràctica, ja que tots tenim molta feina. Per aquesta raó, hem fet un exemple de la dramatització portant a terme personatges amb opinions diferents.
8/04/17
Avui hem acabat el que ens faltava de la pràctica.
Hem tingut la oportunitat de realitzar el vídeo de la dramatització amb quatre infants fent el que farien a l'aula amb la nostra activitat.
Avui hem fet la pràctica 3. Es tracta d'una proposta pràctica, sobre cercar un problema rellevant i desenvolupar-lo a través d'informació trobada, en forma de dramatització. Cal dir que hem hagut d'entrevistar diferents persones properes a nosaltres que viuen a La Molina a l'estiu i/o a l'hivern per a poder conèixer nous punts de vista i ajudar-nos a crear diferents personatges per a la nostra dramatització del problema social. Ens hem trobat que som només dues i no hem trobat companys disposats a tornar a fer una altra posada en pràctica, ja que tots tenim molta feina. Per aquesta raó, hem fet un exemple de la dramatització portant a terme personatges amb opinions diferents.
8/04/17
Avui hem acabat el que ens faltava de la pràctica.
Hem tingut la oportunitat de realitzar el vídeo de la dramatització amb quatre infants fent el que farien a l'aula amb la nostra activitat.
9- COM ENS HAN AVALUAT LA PRÀCTICA 2?
06/04/17
Ens han avaluat els blogs de Cadaqués i de l'Escala. El primer ens ha comentat que li sembla una proposta original, però que podríem incloure altres aplicacions. Pensem que l'EDULOC és molt ampli i permet treballar un munt d'aspectes junts, com és mostrar i donar informació de l'ara i de l'abans acompanyada d'imatges, treballar-la a través de jocs de preguntes i afegir-hi una ruta a realitzar. Era tot el que buscàvem. El que no ens sembla correcte és que valorin tot el text amb dos punts menys sobre deu, tenint només una única falta d'utilització d'una preposició "a" en comptes de "en". Sempre utilitzem el corrector ortogràfic Softcatlà. Per això no considerem objectius els seus criteris d'avaluació: incloure 0 faltes (nota: 9 o 10) i d'1 a 4 faltes (7 o 8). Creiem que hauria de ser: de 0 a 1 falta (9 o 10) i de 2 a 4 faltes (7 o 8).
El segon, ens ha comentat que l'explicació és confusa. Això demostra que potser no han llegit amb atenció el text, ja que està molt detallat i l'altre grup ho ha entès perfectament. No obstant això, ens ha ajudat a millorar l'activitat, ja que no havíem establert una edat concreta en el text perquè dins l'enllaç amb la proposta, ja s'especifica. Però ara, hi és als dos llocs. Tampoc estem d'acord en el fet que els infants assoleixin nivells bàsics de la Taxonomia de Bloom, perquè aquesta proposta redefineix la realitat. També ens han valorat negativament el fet que hi hagi una mala utilització d'una preposició, fet que no pensem que hagi de ser tan greu com per treure'ns dos punts de l'apartat. Tot i això, els ha agradat l'activitat.
8- ENS COAVALUEM
05/04/17
Avui us volíem explicar la coavaluació d'aquesta setmana als blogs dels companys. Hem avaluat el blog de Roses i el de Besalú. Hem tingut en compte la seva cohesió, correcció lingüística, argumentació, presentació, continguts, tipus d'activitat segons l'edat, redacció i finalment, els hem comentat aspectes a millorar.
Cal dir però, que valorem més l'activitat presentada: com l'han plantejat, com la resoldrien els alumnes, l'originalitat i la creativitat i la posada en pràctica. Generalment, pensem que és útil veure propostes enfocades diferents.
Avui us volíem explicar la coavaluació d'aquesta setmana als blogs dels companys. Hem avaluat el blog de Roses i el de Besalú. Hem tingut en compte la seva cohesió, correcció lingüística, argumentació, presentació, continguts, tipus d'activitat segons l'edat, redacció i finalment, els hem comentat aspectes a millorar.
Cal dir però, que valorem més l'activitat presentada: com l'han plantejat, com la resoldrien els alumnes, l'originalitat i la creativitat i la posada en pràctica. Generalment, pensem que és útil veure propostes enfocades diferents.
7- QUEDEM PER FER LA PRÀCTICA
01/03/17
Avui hem començat la pràctica sobre el mapa virtual. El nostre blog és sobre la Molina, i per aquesta raó, ens hem dirigit cap allà. Hem realitzat una ruta per diferents negocis de dalt del poble de la Molina, on comença l'estació, i hem decidit quines ubicacions inclourem en la nostra proposta.
02/03/17
A classe ens van presentar el Goggle Maps i el Goggle Earth, però pensem que són programes molt complexos per a treballar a Primària. Per aquesta raó, vam trobar un programa en línia anomenat EDULOC, en el qual pots entrar la ruta que has fet, afegir-hi imatges, informació, preguntes, jocs... que faciliten i engresquen als infants a dur a terme l'activitat. A més, pots entrar-hi des de l'ordinador, tauleta digital o bé dispositiu mòbil, i aquest últim és un avantatge a l'hora de fer la ruta a peu. Hem decidit encarar la nostra atrevida proposta a Cicle Mitjà, tot i que es podria adaptar a cursos inferiors i superiors, i és una bona manera de conèixer més a fons el lloc on l'alumnat viu.
Avui hem començat la pràctica sobre el mapa virtual. El nostre blog és sobre la Molina, i per aquesta raó, ens hem dirigit cap allà. Hem realitzat una ruta per diferents negocis de dalt del poble de la Molina, on comença l'estació, i hem decidit quines ubicacions inclourem en la nostra proposta.
02/03/17
A classe ens van presentar el Goggle Maps i el Goggle Earth, però pensem que són programes molt complexos per a treballar a Primària. Per aquesta raó, vam trobar un programa en línia anomenat EDULOC, en el qual pots entrar la ruta que has fet, afegir-hi imatges, informació, preguntes, jocs... que faciliten i engresquen als infants a dur a terme l'activitat. A més, pots entrar-hi des de l'ordinador, tauleta digital o bé dispositiu mòbil, i aquest últim és un avantatge a l'hora de fer la ruta a peu. Hem decidit encarar la nostra atrevida proposta a Cicle Mitjà, tot i que es podria adaptar a cursos inferiors i superiors, i és una bona manera de conèixer més a fons el lloc on l'alumnat viu.
6- COM ENS HAN AVALUAT LA PRÀCTICA 1?
26/03/17
Les companyes del blog de Celrà ens van avaluar positivament la feina, però no estem d'acord amb el que exposen sobre com vam dur a terme la nostra activitat. Ens van escriure que vam realitzar en tota l'activitat un mateix tipus de mapa per a pintar les corbes de nivell i per a posar la plastilina. No ens van valorar el fet que escollíssim una zona àmplia (Llívia, Puigcerdà, La Molina, Masella, Tosses...), la qual cosa ens va comportar molta més feina amb el resultat apreciable de diferents zones i altituds. Per aquesta raó, vam escollir posar la plastilina sobre el mapa pintat i no amb el croquis, el qual ja es veuen clarament les tres corbes de nivell diferenciades, després del vistiplau del professor. Ens han comentat que no es poden visualitzar els blogs dels companys, quan no és cert (es veuen a la part esquerra de la pantalla, en forma de tres ratlles desplegables).
Per altra banda, ens van anar bé els comentaris de millora del blog de Camprodon: propostes que aportin reflexió als infants i penjar els arxius en format PDF per tal que puguin ser descarregables. Tal fet ja ho sabíem, però no vam trobar la manera de penjar-ho, així que visitant el seu blog, hem pogut veure que ho podem fer amb un Google Drive. Gràcies a això, la nostra activitat millorarà.
Les companyes del blog de Celrà ens van avaluar positivament la feina, però no estem d'acord amb el que exposen sobre com vam dur a terme la nostra activitat. Ens van escriure que vam realitzar en tota l'activitat un mateix tipus de mapa per a pintar les corbes de nivell i per a posar la plastilina. No ens van valorar el fet que escollíssim una zona àmplia (Llívia, Puigcerdà, La Molina, Masella, Tosses...), la qual cosa ens va comportar molta més feina amb el resultat apreciable de diferents zones i altituds. Per aquesta raó, vam escollir posar la plastilina sobre el mapa pintat i no amb el croquis, el qual ja es veuen clarament les tres corbes de nivell diferenciades, després del vistiplau del professor. Ens han comentat que no es poden visualitzar els blogs dels companys, quan no és cert (es veuen a la part esquerra de la pantalla, en forma de tres ratlles desplegables).
Per altra banda, ens van anar bé els comentaris de millora del blog de Camprodon: propostes que aportin reflexió als infants i penjar els arxius en format PDF per tal que puguin ser descarregables. Tal fet ja ho sabíem, però no vam trobar la manera de penjar-ho, així que visitant el seu blog, hem pogut veure que ho podem fer amb un Google Drive. Gràcies a això, la nostra activitat millorarà.
5- ENS COAVALUEM LA PRÀCTICA 1
21/03/17
Avui us volíem explicar que hem hagut de coavaluar els blogs entre els companys. No tots, només els dos següents. Per tant, ens hem reunit per coavaluar la pràctica 1 dels dos blogs següents, és a dir, Visitem Castelló d’Empúries i Enschede. El primer ens ha sorprès molt en positiu, ja que hem vist que han fet molt bona feina i han realitzat un vídeo molt entenedor i amè. Pel que fa al segon blog, també hem trobat que l'activitat era adequada i contextualitzada i ens ha agradat molt que fos d'un país tant llunyà.
Aquesta activitat ha estat molt profitosa, ja que ens ha
permès veure la feina dels altres blogs, no només dels que hem coavaluat i els
hem pogut comparar amb la nostra activitat, trobant punts forts i punts febles.
4- QUEDEM PER FER LA PRÀCTICA 1
20/02/17
Avui
hem quedat amb l’objectiu de trobar un mapa de les mides necessàries per
realitzar aquesta pràctica. L’hem buscat per internet, a la pàgina de l’Institut Cartogràfic de Catalunya, però hem tingut problemes amb la descarrega. Així que
hem anat a una aula de la Universitat i, amb l’ajuda del professor, hem trobat
el mapa de la Cerdanya a 1:50.000 adequat per la nostra activitat. Tot seguit n’hem
seleccionat el tros necessari i l’hem anat a fotocopiar amb tamany DIN A3.
Hem
anat a dinar i després ens hi hem tornat a posar. Hem agafat el mapa i l’hem
pintat dels colors anomenats a la pràctica seguint les corbes de nivell
corresponents. Seguidament, hem realitzat un croquis de la zona.
27/02/17
Avui
ha estat el segon dia i hem quedat amb el propòsit de marxar amb la feina feta
i acabada.
Primer
de tot, hem seleccionat els pobles de la Cerdanya i les muntanyes que volíem que
sortissin i després ens hem posat a fer les bandaretes d’aquests. Tot seguit,
hem posat el mòbil a gravar i hem realitzat tot el procés de la plastilina.
Hem
tingut molts problemes per passar aquest vídeo al ordinador, ja que era massa
llarg. Tot i així, un cop aconseguit hem utilitzat el programa Movie Maker per
fer el muntatge del vídeo i l’edició final. Només falta penjar el vídeo al Youtube i ja està!3- AFEGIM ELS BLOGS DELS COMPANYS
Bona tarda! Després d’haver remenat el blog i descobrir com funciona vam
decidir posar els blogs dels companys amb un gadget en el nostre blog. D’aquesta
manera hi podem accedir molt fàcilment sempre que vulguem i els tenim a mà
sempre que els vulguem coavaluar.
Per
fer-ho, primer de tot vam recollir totes les adreces dels blogs dels companys
amb el nom del poble corresponent. Això ho hem extret d’un word que el
professor ens va penjar al moodle de la UdG.
Tenint
ja això, cal copiar l’enllaç del blog que vulguem adjuntar. Després es va a la
pantalla principal del blogger i es clica a disseny. Allà es busca l’opció d’afegir
un gadget i seguidament, llista d’enllaços. Finalment s’enganxa el link del
blog i es repeteix aquest procés amb tots els altres. Com que no estem del tot familiaritzades amb el programa Blogger, i mai l'haviem fet servir, hem consultat aquest blog en el qual s'explica amb molt de detall aquest procés.
A més, els hem ordenant de la mateixa manera que estava al document que ens va penjar el professor. D’aquesta manera tots els companys tenim els blogs enllaçats amb el mateix ordre.
A més, els hem ordenant de la mateixa manera que estava al document que ens va penjar el professor. D’aquesta manera tots els companys tenim els blogs enllaçats amb el mateix ordre.
En
aquest blog, per trobar els blogs dels companys, només cal clicar les tres
línies horitzontals que es troben a l’extrem superior esquerra del nostre blog.
S’obrirà una petita pestanya amb tots els blogs enllaçats.
2- OBJECTIUS
La
primera quedada de grup que hem realitzat ha estat per acabar de pensar i
buscar informació sobre el poble que treballaríem, és a dir, La Molina. A més,
hem decidit el objectius didàctics en els quals es sostenta aquest blog.
1-PRESENTACIÓ
Benvinguts
al Blog!
Som la Laura Peitaví i l'Elisabet Planas, dues
estudiants del Doble Grau d'Educació Infantil i Primària de la Universitat de
Girona. Aquesta pàgina està creada amb la finalitat de treballar les Ciències
Socials a l'escola, concretament a Educació Primària.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada