Activitat 2
De peus a terra i amb dispositius mòbils per a conèixer La Molina
Després de treballar amb el Google Maps i el Google Earth a classe per treballar els mapes digitals, la geolocalització i altres àrees curriculars com són les matemàtiques, les ciències naturals, socials, la llengua i l’ús de les TIC, hem buscat altres programes alternatius per a conèixer-ne més i veure altres opcions més engrescadores pels infants. Per aquesta raó, ens hem arriscat en preparar una activitat ideal per Cicle Mitjà de Primària, explicada a continuació.
Després de treballar amb el Google Maps i el Google Earth a classe per treballar els mapes digitals, la geolocalització i altres àrees curriculars com són les matemàtiques, les ciències naturals, socials, la llengua i l’ús de les TIC, hem buscat altres programes alternatius per a conèixer-ne més i veure altres opcions més engrescadores pels infants. Per aquesta raó, ens hem arriscat en preparar una activitat ideal per Cicle Mitjà de Primària, explicada a continuació.
Ens trobem al poble de la Molina, en el
qual, hem preparat jocs sobre un mapa
digital de la zona. Per a fer-lo, hem utilitzat l’aplicació EDULOC, destinada a
alumnes, ciutadans, professorat i membres de la comunitat educativa, que estiguin
interessats en el món dels mapes digitals. Ens ha semblat una manera diferent
per treballar el mapa digital des de la perspectiva educativa que ens ha permès
conèixer un nou mètode per la geolocalització.
L’activitat consta de diferents localitzacions:
1. Punts d’informació de la zona: L’estació
de Tren i l’Estació d’esquí, els quals donen dades significatives d’aquests
indrets (botons grocs amb rodona blanca).
A més, hi ha un punt d’informació
anomenat “màquina del temps”, en el qual hi ha adjuntat un enllaç d’un vídeo de
la vida hivernal del poble del 1971 que vam trobar i ens va causar molt bones
sensacions; però abans de visualitzar-lo, els alumnes han de crear-se hipòtesis
sobre els aspectes que creuen que han pogut canviar al llarg dels anys.
2. Jocs de preguntes: Molina "quiz" i problema
sociomatemàtic (botons taronges amb un interrogant blanc). En el primer
respectivament, els alumnes han de respondre les preguntes generals de la
Molina que han pogut aprendre amb els punts d’informació, per la seva pròpia
experiència i treballats a classe, seleccionant l’opció correcta. El segon es
diferencia de l’anterior per ser un joc de caràcter matemàtic: es basa en una
pregunta que inclou les socials i les matemàtiques, fent-los qüestionar-se una
mica més.
3. Joc de pistes (botó taronja amb una
petjada d’animal). Aquest joc és una ruta que permet endevinar indrets
determinats gràcies unes pistes, amb un obsequi final en arribar a meta.
Per realitzar l'activitat, els infants s'agruparan en grups de 4 persones i aniran resolent els punts de partida de la ruta i els diferents jocs que hem creat gràcies a la informació que facilitem en determinats punts d'ubicació. Per a veure el mapa digital amb la nostra activitat completa, clica aquí.
Com a reflexió final ens agradaria destacar que aquesta activitat permet desenvolupar un treball interdisciplinari a través de diferents àmbits: l'àmbit de coneixement del medi perquè treballa el territori i els mapes; l'àmbit digital, ja que hi intervé la geolocalització; l'àmbit lingüístic perquè els alumnes es comuniquen entre ells per arribar a punts concrets i llegeixen informació que se'ls proporciona a través de jocs o fets importants d'història de la zona; l'àmbit de matemàtiques perquè els infants utilitzen recursos logicomatemàtics per resoldre preguntes; l'àmbit d'educació en valors, ja que han de conviure en grup.
Com a reflexió final ens agradaria destacar que aquesta activitat permet desenvolupar un treball interdisciplinari a través de diferents àmbits: l'àmbit de coneixement del medi perquè treballa el territori i els mapes; l'àmbit digital, ja que hi intervé la geolocalització; l'àmbit lingüístic perquè els alumnes es comuniquen entre ells per arribar a punts concrets i llegeixen informació que se'ls proporciona a través de jocs o fets importants d'història de la zona; l'àmbit de matemàtiques perquè els infants utilitzen recursos logicomatemàtics per resoldre preguntes; l'àmbit d'educació en valors, ja que han de conviure en grup.
Hola noies! Us deixem l'enllaç on hi podreu trobar l'avaluació que us hem fet!!
ResponEliminahttps://docs.google.com/document/d/1zl5v-Q8s9gSqKnXzjXN1owOx_Fb8d91yEpQF1MgXiuA/edit?usp=sharing
Bona tarda noies! Aquí us deixem la nostra valoració:
ResponEliminahttps://drive.google.com/file/d/0BzUUP2Qv2qmaS2tDS0xYM2hKc1k/view?usp=sharing